24-ojo „Kino Pavasario“ programoje – 12 MEDIA paramą gavusių filmų
2019 kovo 1 d.MEDIA programos jau daugiau nei 10 metų remiamas didžiausias kino festivalis Lietuvoje „Kino pavasaris“ žiūrovus kovo 21 d. – balandžio 4 d. pasitiks šūkiu „„Kai sustoji – pabunda vaizduotė“.
Šiemet programą sudaro 170 filmų – 113 ilgametražių ir 57 trumpametražiai, kuriuos preciziškai atrinko atsinaujinusi „Kino pavasario“ programos sudarytojų komanda – Mantė Valiūnaitė, Aistė Račaitytė, Gediminas Kukta ir Dovilė Raustytė. Tarp europietiško kino pasiūlos – ir 12 MEDIA vystymo bei platinimo paramą gavusių juostų.
„Andželo istorija“, rež. Markus Schleinzer, Austrija, Liuksemburgas, 2018 m.
XVIII a. pradžioje europietė grafienė iš kelių afrikiečių vergų išsirenka vieną berniuką. Ji nutaria jį pakrikštyti ir auklėti kaip vakarietį. Visi žavisi berniuko pasiekimais ir grafienės gera širdimi. Užaugęs Andželo išgarsėja ir tampa karališkųjų Vienos rūmų talismanu. Bet slaptos vedybos su baltaode moterimi išprovokuoja rūmų priešiškumą. Nors ir būdamas šlovės viršūnėje, Andželo supranta, kad savo kitoniškumo niekuomet nesugebės ištrinti.
„Mėgėjos“, rež. Gabriela Pichler, Švedija, 2018 m.
Sveiki atvykę į Laforsą! Mažą Švedijos miestelį, kuriam desperatiškai norisi pokyčių. Kai žemų kainų vokiečių prekybos tinklas ima svarstyti galimybę čia atidaryti savo padalinį, sužimba viltis – 500 naujų darbo vietų pakeistų viską. Miusė savivaldybėje gauna ypatingą užduotį: sukurti reklaminį klipą, kuris įtikintų kompaniją Laforso tinkamumu. Tačiau dvi drąsios imigrantų dukros griebia savo telefonus ir kameras atgręžia į tuos, kuriems uždrausta pasirodyti reklamoje. Prasideda kova už teisę papasakoti Laforso istoriją.
Varšuva. 1975 m. Ryszardas Kapuścińskis, talentingas žurnalistas, idealistas, prijaučiantis nevykėliams ir revoliucionieriams, įtikina savo redaktorių, kad būtų išsiųstas į Angolą, kur nepriklausomybės priešaušryje prasidėjo kruvinas pilietinis karas. Netrukus jis leidžiasi į savižudišką kelionę – į patį karo sūkurį. Pažinęs iki tol svetimą bejėgiškumo jausmą, Kapuścińskis į Lenkiją grįžo ne kaip karo žurnalistas, o rašytojas, įkvėptas knygai „Dar viena gyvenimo diena“.
„Vasaros paukščiai“, rež. Ciro Guerra, Cristina Gallego, Kolumbija, Danija, Meksika, 2018 m.
Kai 8 dešimt. Ameriką apėmė hipių kultūra, Kolumbijoje suklestėjo marihuanos eksportas, paprastus ūkininkus paversdamas nuožmiais verslininkais. La Gvachiros dykumoje gyvenanti indėnų šeima imasi vadovauti šiam rizikingam verslui ir bemat perpranta galios bei turtų privalumus. Godumas, aistra ir garbės troškimas sukursto karą tarp artimųjų. Šeimos narių gyvybėms ir tūkstantmetėms tradicijoms ima grėsti pavojus. Tai sakmė apie šalies virsmą iš rojaus į pragarą ir kartu – graikų tragedijos tradicija sekantis šeimos metraštis.
„Gordonas ir Padi“, rež. Linda Hambäck, Švedija, 2017 m.
Susipažinkite – varlius Gordonas. Miško detektyvas, svajojantis apie… pensiją. Bet kas pasirūpins žvėreliais, jei Gordonas išeis užtarnautų atostogų? Vieną dieną senasis detektyvas sutinka drovią pelytę, kuri turi puikią uoslę, bet yra bevardė. Gordonas pavadina ją Padi ir pradeda globoti. Dabar nauji kolegos kartu ima narplioti sudėtingą bylą – kas pavogė Voverėno riešutus? Ar nagus prikišo lapė – didžiausias miško gyventojų siaubas? Ar tikrai ilgauodegė tokia bloga?
„Gyvenimas aukštybėse“, rež. Claire Denis, Vokietija, Prancūzija, Jungtinė Karalystė, Lenkija, Jungtinės Valstijos. 2018 m.
Tolimas kosmosas už Saulės sistemos ribų. Kalinių įgula išsiunčiama misijai į juodąją skylę, esančią arčiausiai Žemės. Atsiskyrėlis Montė laikosi griežtos disciplinos, kad apsaugotų save ir kitus nuo aistros. Tačiau nepaisant jo valios, jauna moteris Boizė apvaisinama Montės sėkla ir jis tampa Vilou tėvu. Įgulos gretos po truputį retėja. Dabar absoliučioje atskirtyje erdvėlaivyje liko tik Montė ir jo dukra Vilou. Ja rūpindamasis vyras pirmą kartą patiria visagalės meilės gimimą.
„Magiškos naktys“, rež. Paolo Virzì, Italija, 2018 m.
Tibro upėje randamas garsaus kino prodiuserio lavonas. Pagrindiniais įtariamaisiais tampa trys jauni karjeros siekiantys scenaristai. Vieną naktį policijos nuovadoje jie mintimis grįžta į stiprių emocijų ir ironijos kupiną kelionę po Romą, miestą, kuris išgyvena paskutines šlovingos Italijos kino eros dienas. Vieno populiariausių italų kino režisierių Paolo Virzì naujasis filmas – tai komedijos bei detektyvo elementų turinti odė Italijos kino industrijai.
„Rėjus ir Liza“, rež. Richard Billingham, Jungtinė Karalystė, 2018 m.
Birmingamo ir visuomenės paribyje, mažyčiame bute, gyvena Rėjaus ir Lizos šeima. Pripažintas britų fotografas Richardas Billinghamas itin kinematografiškai, su išskirtine estetika pasakoja, ką reiškė augti su aplaidžiais tėvais. Jų komišką ir suodiną kasdienybę 16mm juosta nufilmavo garsus operatorius Danielis Landinas („Po oda“). Filmas keliauja po festivalius, rinkdamas nominacijas ir apdovanojimus, o Billinghamo fotografijos eksponuojamos didžiausiose pasaulio galerijose bei muziejuose, pavyzdžiui, Niujorko Modernaus meno muziejuje (MoMa).
„Raudona“, rež. Benjamín Naishtat, Argentina, Prancūzija, Vokietija, Nyderlandai, Brazilija, 2018 m.
Klaudio – vedęs vidutinio amžiaus teisininkas, patogiai gyvenantis apgaulingai taikiame miestelyje. Vieną vakarą restorane jį žodžiais užsipuola mistiškas nepažįstamasis. Kiek vėliau vienas draugas paprašo pagalbos nelegaliai užimant apleistą namą. Minimi įvykiai tampa šios kerinčios, įtampos kupinos dramos pagrindu. Atvykus privačiam Čilės detektyvui ieškoti dingusio mistiško nepažįstamojo, veiksmas pasuka linkme, kur niekas nebeatrodo tuo, kuo yra iš tiesų.
„Viskas arba nieko“, rež. Liina Triškina-Vanhatalo, Estija, 2018 m.
Vieną tingų šeštadienio rytą trisdešimtmetis statybininkas Erikas gauna pribloškiančių naujienų: jo buvusi mergina Monika, kurios jau pusę metų nematė, netrukus turėtų gimdyti. Tačiau ji nėra pasirengusi motinystei, o Erikas juo labiau nenori vaiko, todėl gimusi mažylė bus atiduota įsivaikinimui. Erikui teks apsispręsti – viskas arba nieko.
„Tie, kurie dirba“, rež Antoine Russbach, Šveicarija, Belgija, 2018 m.
50-metis Frankas išlaiko didžiulę šeimą dirbdamas stambioje laivų logistikos kompanijoje. Jis be galo atsidavęs ir pavyzdingas darbuotojas, bet vieną dieną atleidžiamas už padarytą klaidą – sprendimą, kuris priimamas norint gerai atlikti užduotį. Išduotas darbdavių, svetimas niekad jo namuose nematydavusiems vaikams, vyras privalo nepalūžti ir atsakyti sau į klausimą – kaip gyventi toliau? Pagrindinį vaidmenį sukūrė brolių Dardenne’ų išgarsintas aktorius Olivier Gourmet.
„Neliesk manęs“, rež. Adina Pintilie, Rumunija, Vokietija, Čekija, Bulgarija, Prancūzija, 2018 m.
„Kodėl niekada neklausei, apie ką šis filmas? Ir kodėl aš pati tau nepasakiau?“ – klausia savo filmo pagrindinės herojės režisierė Adina Pintilie. „Galbūt žodžiais to nebepasakysi“, – vėliau nuskamba galimas atsakymas. Filme visai neaktuali skirtis tarp to, kas tikra, o kas suvaidinta. Jame vaizduojamos emocinės Lauros, Tomaso ir Kristiano kelionės, kai ilgėdamiesi intymumo ir kartu jo bijodami herojai stengiasi peržengti nusistovėjusius įpročius, savisaugos mechanizmus bei tabu tam, kad išsilaisvintų iš varžančių pančių ir pagaliau taptų laisvi bei artimi ne tik su kitais, bet ir patys su savimi. Filmas moko mylėti neprarandant savęs.